Dosa-Dosa Khas Wanita Paling Dibenci Allah | Aksiku Toko Buku Bekas Online
Pemesanan Klik pada nomor untuk langsung chat :
1. Djefi: Whatsapp: 0813-1063-6383
2. Farida: Whatsapp: 0813-1555-4445
"Harga Belum Termasuk Biaya Ongkos Kirim"
"Pengiriman dilaksanakan sehari setelah Pembayaran"

Pilih Penulis

Pencarian Cepat - Ketik dan Enter

Home » , , , , , » Dosa-Dosa Khas Wanita Paling Dibenci Allah

Dosa-Dosa Khas Wanita Paling Dibenci Allah

www.aksiku.com
www.aksiku.com

www.aksiku.com

www.aksiku.com
Judul: Dosa-Dosa Khas Wanita Paling Dibenci Allah
Penulis: Ahmad Khotib
Tebal: 282 halaman
Harga: Rp 20.000,-HABIS
Berat Buku: 300 g
Kulit Muka: Soft Cover Kondisi: Cukup Bagus (Buku Bekas/Kondisi fisik sesuai foto)
Penerbit: Diva Press Tahun: 2012 Cet.6
Bahasa: Indonesia

Sinopsis

Dosa-Dosa Khas Wanita Paling Dibenci Allah: Ragam Perilaku Keseharian Khas Wanita yang Paling Sering Tidak Disadari sebagai Dosa.

“Kebaikan adalah akhlak yang baik, sedangkan dosa adalah segala perkara yang mengusik jiwamu dan engkau tidak suka jika orang lain melihatnya.” (Riwayat Muslim)

Sebagai seorang muslimah, anda tentu mengharapkan kehidupan yang bahagia dan mulia, baik di dunia lebih-lebih lagi di akhirat kelak. Moga keinginan itu dapat anda capai, maka prasyarat utama adalah menghiasi kehidupan di dunia ini dengan amal kebajikan serta semampu mungkin terhindar daripada dosa. Untuk mencapai tujuan itu, maka anda harus memahami segala perkara tentang dosa. Dengan mengenali dosa, anda akan terbantu untuk menjauhkan diri daripada jeratnya, sekaligus memenuhkan pundi-pundi pahala anda.

Buku ini, memberikan uraian yang teliti dan lengkap tentang dosa-dosa yang sinonim dengan kaum wanita dan paling dibenci Allah. Di dalamnya, anda akan menemui penjelasan berkenaan perbuatan dosa kaum Hawa yang sering dianggap sebagai perkara lumrah dan bukan merupakan dosa, seperti mencukur bulu kening, bertatu, keluar rumah tanpa mahram, tidak berzakat barang perhiasan, menyakiti hati suami dengan perkataan, berhias untuk selain suami, berlaku kasar kepada anak, mengumpat dan banyak lagi.

Buku luar biasa ini bersedia untuk membawa langkah anda, para muslimah agar tidak tersesat dalam kehidupan ini dan selamat dari jerat tipu daya syaitan. Dan menghalang anda dari terjerumus ke dalam kubang dosa.

Bacalah buku ini dan raihlah kebahagiaan di dunia dan akhirat!

Lihat Juga

Buku Unggulan


0 comments:

Post a Comment

Sudahkah Anda Baca Buku ini?